چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

روش های عمل جراحی بواسیر یا هموروئید چگونه است؟

۱,۹۹۵ بازديد

عمل جراحی بواسیر رگ های خونی متورم داخل یا اطراف مقعد و راست روده را از بین می برد. پزشکان از این رگ های متورم به عنوان هموروئید نیز یاد می کنند.

هدف از جراحی محدود کردن خونرسانی یا برداشتن خود توده هموروئید است. گزینه های جراحی مختلفی برای درمان هموروئید وجود دارد که برخی از آنها باعث ناراحتی فرد می شوند. به عنوان مثال استفاده از اشعه لیزر برای سوزاندن سیاهرگ ها یک نمونه رایج از جراحی هموروئید است. این روش شامل استفاده از پروب لیزر توسط یک متخصص جراح عمومی برای برداشتن توده های هموروئید داخلی و خارجی می باشد.

زمان بهبودی برای روش های مختلف عمل جراحی بواسیر متفاوت است، اما برای بسیاری از افراد، ممکن است تا یک هفته و بسیار کوتاه باشد.

در این مقاله هدف از معرفی انواع روش های عمل جراحی بواسیر، نحوه درمان، دوره نقاهت و بررسی مزایا و عوارض آنهاست. که شما بتوانید اطلاعات کاملی در ارتباط با آنها کسب کرده و برای درمان بهترین تصمیم بگیرید.

بیماری بواسیر چیست؟

چیکاو بیان می کند که بواسیر یا هموروئید ورید هایی در داخل یا اطراف مقعد و پایین رکتوم هستند که ملتهب شده اند.

این بیماری بسیار رایج است و طبق آمار وزارت بهداشت؛ حدود 1 نفر از هر 20 نفر در طول زندگی خود به آن دچار می شوند.

دو نوع هموروئید نسبت به محلی که ایجاد می شوند، وجود دارند. هموروئید خارجی در زیر پوست مقعد تشکیل می شود، در حالی که هموروئید داخلی در پوشش مقعد و پایین رکتوم تشکیل می شود.

در بسیاری از موارد، بواسیر داخلی بدون علامت خاصی ایجاد می شود و ممکن است افراد متوجه آن نشوند. در موارد دیگر، علائم ممکن است ناراحت کننده باشند و ممکن است نیاز به درمان داشته باشند.

علائم هموروئید خارجی می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • خارش اطراف مقعد
  • درد در اطراف مقعد، به ویژه هنگام نشستن
  • به وجود آمدن توده های حساس در خارج از رکتوم

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.