دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

درمان خانگی خونریزی مقعدی چیست؟

دریچه ای از شعر و قصه، نقد و نظر

درمان خانگی خونریزی مقعدی چیست؟

۸۷۵ بازديد

درمان خونریزی مقعدی بستگی به علت اصلی آن دارد. برای مثال، در صورت وجود شقاق مقعدی، ممکن است پزشک شما تجویز کند که از کرم های موضعی، مثل لیدوکائین، استفاده کنید ولی در صورتی که هموروئید وجود داشته باشد، ممکن است پزشک استفاده از داروهای حاوی کرم های ضد التهاب، مثل هیدروکورتیزون تجویز کند. در صورت وجود التهاب روده، پزشک اغلب داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک تجویز میکند.

در برخی موارد، درمان دارویی جوابگو نیست و شرایط بیمار حاد میباشد در نتیجه نیاز به درمان با لیزر یا جراحی وجود دارد. برای مثال، در صورت وجود تومور یا پولیپ در روده، جراحی برای برداشتن آنها ممکن است لازم باشد.

به طور کلی، درمان این عارضه بستگی به علت آن دارد و بهتر است با پزشک خود درباره از روش های درمانی مطمئن شوید.

خونریزی مقعدی بدون درد نشانه چیست؟

این عارضه نشانه های مختلفی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • خون در مدفوع: این یکی از شایع ترین نشانه های خونریزی مقعدی است. ممکن است خون به صورت قطرات، لکه ها، رگه ها یا به صورت جریان از مدفوع شما بیرون بیاید.
  • درد: در برخی موارد، خونریزی با درد در مقعد و راست روده که رکتوم نیز نامیده میشود، همراه است. این درد ممکن است شدید و ناگهانی بوده یا به صورت خفیف و پایدار ادامه داشته باشد.
  • تغییر در عادت دفع مدفوع: ممکن است این عارضه می تواند با تغییر در عادت دفع مدفوع شما همراه باشد. به عنوان مثال، شما ممکن است احساس کنید که نیاز به دفع مدفوع دارید، اما وقتی رفتار مدفوع را انجام می دهید، فقط خون بیرون می آید و حتی ممکن است زور الکی بزنید.
  • سایر نشانه ها: سایر نشانه های خونریزی مقعدی ممکن است شامل تنگی نفس، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ باشد.

برای درمان به کدام دکتر مراجعه کنم؟

برای تشخیص خونریزی مقعدی، بهتر است در ابتدا به یک پزشک عمومی و سپس برای درمان به متخصص آنورکتال یا جراح عمومی مراجعه کنید. همچنین پزشک عمومی می تواند شما را برای معاینه و تشخیص به یک متخصص جراحی عمومی یا گوارش ارجاع دهد. در برخی موارد، ممکن است نیاز به مراجعه به یک متخصص روانپزشکی نیز باشد، زیرا این عارضه ممکن است باعث اضطراب و استرس شود که زندگی روزمره بیمار را مختل کرده است. به هر حال، بهتر است با پزشک خود در مورد نیاز به مراجعه به چه تخصصی صحبت کنید.

عوارض

خروج خون برای بدن یک عارضه مضر و خطرناک است. عوارض خونریزی مقعدی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فقر خون و کمبود آهن: این عارضه به دلیل از دست دادن خون در طول زمان و نبودن توانایی بدن برای جایگزینی آن با سرعت رخ می دهد. این موضوع باعث کاهش تولید سلول های قرمز خون و افزایش خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.
  • عفونت: خونریزی مقعدی ممکن است باعث ورود باکتری ها و عفونت در ناحیه مقعد شود.
  • تشکیل لخت خون: در صورت خروج خون به مقدار شدید، ممکن است لخته خون در ناحیه راست روده شکل گیرد که باعث تشدید خونریزی و درد می شود.
  • بروز سرطان: در صورتی که این عارضه به صورت مداوم و بدون علت قابل توجه ادامه داشته باشد، ممکن است نشانه ای از وجود سرطان در منطقه مقعد باشد.
  • تشنجات: در صورتی که خونریزی مقعدی شدید باشد، ممکن است باعث تشنجات و اختلالات در رفتار عضلات باشد.

به هر حال، در صورت تجربه هر یک از این عوارض، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
درمان خانگی خونریزی مقعدی چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.