چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

روش های درمان زگیل تناسلی در کلینیک اچ پی وی

دریچه ای از شعر و قصه، نقد و نظر

روش های درمان زگیل تناسلی در کلینیک اچ پی وی

۲,۰۷۸ بازديد


آیا شما هم این سوال را دارید که برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد ؟ زگیل های تناسلی قابل مشاهده، ممکن است پس از چند سال بدون درمان نیز بهبود یابند. ولی ویروس این زگیل همچنان در بدن باقیمانده و پس از طی مدتی مجدداً عود می نماید. بنابراین هدف از درمان، کنترل علائم بیماری و جلوگیری از انتقال آن به دیگران است . توجه داشته باشید زگیل تناسلی حتی در شرایطی که بیمار هیچ یک از علائم بیماری را ندارد نیز قابل انتقال است.

در روش های درمان پزشکی معمولا در یک جلسه و بدون نیاز به بستری درمان صورت میگیرد و معمولا بنا به صلاح دید پزشک یا دکتر معالج یکی از روش های زیر را به دلیل درمان صد در صد زگیل انتخاب مینماید.

درمان با لیزر

لیزر زگیل تناسلی ( استفاده اشعه برای از بین بردن زگیل تناسلی )  این مزیت دارد را دارد که یک بار برای همیشه از شر زگیل خود خلاص می شوید. این روش برای از بین بردن زگیل های خوشه ای و تکی با تعداد زیاد بسیار موثر می باشد. درمان با لیزر می تواند کمی نسبت به روش های دیگر هزینه بیشتری داشته باشد ولی نتایج قطعی تری هم به دنبال دارد. این روش طی مدت زمان نیم ساعت و به صورت کاملا سرپایی انجام می شود. بیمار بلافاصله پس از لیزر می تواند به محل کار خود برگردد. زمان نقاهت آن کاملا کوتاه مدت می باشد. از جمله کسانی که از شهرستان برای درمان زگیل خود به شهرها مراجعه می کنند، با انجام لیزر همان روز به شهرستان خود باز می گردند.

کرایو تراپی (فریز کردن زگیل ها)

روش درمان کرایو توسط متخصص پوست و جراح برای درمان زگیل تناسلی انجام می گیرد. تری کلرواستیک اسید (TCA) همان ماده شیمیایی می باشد که توسط یک پزشک در سطح زگیل ها اعمال شده و زائده پس از یخ زدن ( انجماد ) از بین می رود. طی این روش موفق 75% بیماران رضایت کامل داشته و 15% از آنها تجربه بازگشت زگیل را داشته اند. با این حال، کرایوتراپی یا سرمادرمانی یکی از روشهای قطعی درمان زائده های گوشتی بعد از لیزر می باشد.

تصویر کرایو زگیل تناسلی

الکتروکوتر یا سوزاندن

یکی از روشهای قدیمی برای درمان زائده ها که از قدیم به کار گرفته می شده، الکتروکوتر یا سوزاندن زگیل ها می باشد. در این روش که جراحی معمولی می باشد، پزشک از جریان الکتریکی برای گرم کردن و از بین بردن بافت های غیر طبیعی روی پوست استفاده می کند. این روش بیشتر برای زائده های گوشتی نرم کاربرد دارد و اگر زگیل شما سفت شده و زبر می باشد، لیزر و کرایو پیشنهاد های پزشک متخصص هستند.

جراحی زگیل تناسلی یا لیپ Leep

یکی از روش هایی که پزشکان یا جراحان عمومی برای از بین بین این رشد های کوچک به کار میگیرند، جراحی می باشد. عمل جراحی اغلب برای زائده های روی پوست کاربرد داشته و اگر زگیل داخل واژن یا مقعد باشد، از لیزر برای از بین بردن آن استفاده می کنند. جراحی شامل روش سنتی بریدن به وسیله تیغ جراحی می باشد و قبل از آن محل عفونی به طور موضعی بی حس می شود. زخم ناشی از برداشتن زگیل ها بخیه زده می شوند.

پس از درمان زگیل های تناسلی، زنان لازم است هر 6 ماه یکبار برای انجام تست پاپ اسمیر اقدام نمایند. زیرا این تست می تواند تغییرات سلول در دهانه رحم را به خوبی نمایان کند.بعضی از انواع HPV که موجب بروز زگیل می شود، خطر ابتلا به سرطان را ندارد اما انواع دیگری از این ویروس در ابتلا به سرطان نقش دارند.
منبع: https://hpvdarman.com/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.